Assuralia viert 20 jaar BOB-campagnes en Helmut Lotti zingt mee

Assuralia begint aan de twintigste jaargang van haar partnership met de BOB-campagne. De federatie van verzekeringsondernemingen lanceert, samen met Vias en de Belgische Brouwers, een nieuwe wintercampagne met als overduidelijke én nog steeds broodnodige boodschap “Wie drinkt, rijdt niet”. De campagne krijgt een feestelijk en muzikaal tintje, dankzij de medewerking van Helmut Lotti.

Alcohol speelt nog steeds een rol in veel te veel ongevallen met zware gevolgen. De jaarlijkse ongevallencijfers tonen dat aan en de autoverzekeraars zien het dagdagelijks in de schadedossiers die ze te verwerken krijgen. Controles blijven dus hoognodig en hiervoor zorgen zowel de federale als de lokale politie, het hele jaar door en met een extra inspanning tijdens de periode van de feestdagen. ​

De kracht van preventie gaat ook uit van goedgerichte communicatie. Campagnes blijven dus een onmisbare factor in de strijd tegen de verkeersongevallen en de bijhorende ellende voor slachtoffers. De BOB-partners trekken hierin voortaan de kaart van een continue sensibilisering, met acties naar verschillende doelgroepen gespreid over het hele jaar heen.

Hein Lannoy, ceo van Assuralia: “Als verzekeraars stellen we helaas vast dat er meer nodig is dan één eindejaarscampagne en één zomercampagne als we de impact op alle bestuurders van het land willen vergroten. Assuralia werkt dan ook voluit mee aan de nieuwe BOB-strategie en hoopt dat nog meer actoren op het terrein van de verkeersveiligheid zich bij de nieuwe koers en governance aansluiten”.

Een aantal keuringscentra en rijexamencentra komen de volgende maanden de campagne alvast versterken. Ook in de retail en in de sportclubs zal BOB vaker aanwezig zijn dan voorheen.

Bij de lancering van de nieuwe wintercampagne ontving Assuralia-ceo Hein Lannoy alvast de felicitaties van de betrokken ministers voor 20 jaar partnership van de verzekeraars met BOB.

Helmut goes BOB

De bekende zanger en artiest Helmut Lotti is deze winter ambassadeur van de campagne. Hij maakte zowaar een echt BOB-lied! De rocksong “Er hoeft maar 1 BOB te zijn” zal met een videoclip en radiospots (Radio 2 en Nostalgie) ongetwijfeld een zeer breed publiek bereiken.

De campagne loopt nog tot einde januari, met eveneens affichage langs de snelwegen, promotie via de social media en een week lang fysieke aanwezigheid op de kerstmarkt van Brussel.

Alle communicatietools staan op het platform www.bob.be.

Peter Wiels

Peter Wiels

Press & Communication

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.