Actie Comeos in samenwerking met Assuralia: handelaars solidair met slachtoffers overstromingen

De handelaars, lid van Comeos, de federatie van handel en diensten zijn solidair met de tienduizenden slachtoffers van de overstromingen. De slachtoffers mogen rekenen op een substantiële korting voor hun aankopen bij de deelnemende handelaars, de actie loopt in samenwerking met de verzekeringssector.

De voorbije weken zijn verschillende delen van het land geteisterd door noodweer. Tienduizenden gezinnen zijn daarbij getroffen. De schade is enorm. Naast het menselijk leed zijn er vele huizen volledig verwoest. Sommige mensen zijn alles kwijt.

Dominique Michel, ceo van Comeos: “ Wij gaan hen helpen. Alle handelaars hebben de voorbije weken al veel gedaan onder de vorm van schenkingen. Nu willen sommige handelaars een extra inspanning doen voor de slachtoffers van de overstromingen met een grootschalige solidariteitsactie in de maand augustus.”
  • Concreet: Actie Commerce Cares van 4 aug (dag op dag 3 weken na de ramp) tot 4 sept
  • Wat: Een kortingenactie bij de deelnemende handelaars
  • Voor wie: De slachtoffers van de overstromingen op vertoon van een attest van de verzekeraar

Concreet gaan de slachtoffers van de overstromingen door hun verzekeraar of tussenpersoon een attest ter beschikking krijgen waarmee ze dan aanspraak maken op een substantiële korting bij hun aankopen in de deelnemende winkels.

Hein Lannoy, CEO van Assuralia is bijzonder tevreden met deze samenwerking “Verzekeraars, makelaars en verzekeringsagenten zijn sinds de start van het zware noodweer met man en macht op het terrein om slachtoffers bij te staan op materieel en financieel vlak. Ze worden massaal geconfronteerd met gezinnen en bedrijven die snelle oplossingen zoeken om de draad terug op te pikken. Door samen te werken met andere federaties en naar creatieve oplossingen te zoeken, kunnen we bijdragen tot de heropstart van huishoudens en ondernemingen.”

De deelnemende winkelketens zijn:

De kortingen variëren per winkelketen. De actie start nu woensdag 4 augustus en loopt een maand. (www.commercecares.be.)

Perscontact:

Hans Cardyn, Director Communications Comeos (0478 98 06 93)