Assuralia viert 15 jaar Bob-campagnes

Jean-Louis Van de Perre (Belgische Brouwers), veldritkampioen Sven Nys, minister van Mobiliteit François Bellot, acteur Christophe Haddad en Hans De Cuyper (Assuralia) ​

De Bob-eindejaarscampagne wil met de slogan “BOB = nul op” de boodschap aan alle bestuurders opnieuw scherpstellen: wie straks nog moet rijden drinkt geen alcohol. Bij de lancering van de campagne ontving Assuralia-voorzitter Hans De Cuyper felicitaties van de betrokken ministers voor 15 jaar partnership van de verzekeraars met Bob.

In de nieuwe campagne ligt het accent op de originele betekenis van het Bob-concept: drinken en rijden gaan niet samen. Hierover mogen geen misverstanden bestaan. De boodschap luidt dan ook “Bob = nul op”. De slogan uit vorige campagnes, “Bob en trots erop”, blijft onderaan de affiches als signatuur verder leven.

De Bob-bende, een vrolijk trio van influencers dat de voorbije zomer met succes bezoekers van stadsfestivals sensibiliseerde, trekt deze winter naar de wereld van de cyclocross. Het team zal interviews afnemen tijdens drie veldritwedstrijden: Zonhoven (16 december), Namen (23 december) en Brussel (6 januari). De bende zal positieve getuigenissen over het Bob-zijn en het organiseren van een veilige terugkeer naar huis belonen met een geschenk vanwege de verzekeraars. Tijdens de nieuwe cross te Brussel (op de campus van VUB en ULB) zal een team van Assuralia-medewerkers de Bob-bende versterken.

Twee grote wielerkampioenen steunen overigens de wintercampagne: Sven Nys en Philippe Gilbert. Zij verwoorden in een filmpje hoe belangrijk zij Bob vinden. Ook Thuis-acteur Christophe Haddad (“Bob” voor de kijkers) werkt mee aan de campagne.

De gewesten zullen de boodschap “Bob = nul op”, met de hulp van Assuralia en de Belgische Brouwers, verspreiden via baanaffiches, een radiospot, videoclips, bussen van de MIVB, Facebook en sensibiliseringsacties tijdens drie cyclocrossen.

Een aantal autoverzekeraars dragen via gepersonaliseerde banners de Bob-campagne uit via hun eigen kanalen en distributienetwerken. Alle communicatietools staan op het platform www.Bob.be.

Een efficiënte Bob-campagne gaat steeds gepaard met alcoholcontroles. Tot einde januari zijn die controles talrijk en op elk moment mogelijk. Vorig jaar werden meer dan 400.000 bestuurders onderworpen aan een pre-test of een blaastest. Van 11 tot 14 januari organiseren de politiediensten het zogenaamde ‘weekend zonder alcohol achter het stuur’; dan neemt de pakkans nog meer toe.

Via de Facebook-pagina’s van Assuralia en ABCverzekering krijg je zicht op 15 jaar aanwezigheid in de Bob-campagnes en lees je regelmatig updates over de lopende campagne. Op de consumentenwebsite ABCverzekering.be, vind je overigens het antwoord op de vraag “ik heb een ongeval veroorzaakt terwijl ik dronken achter het stuur zat, wat nu?”. Een vraag die heel wat bestuurders bezighoudt, want het is nog steeds een van de meest geraadpleegde pagina’s van die website.