BOB sensibiliseert duizenden festivalgangers

De Bob-zomercampagne draait op volle toeren. Assuralia was er bij op donderdag 27 juli op de Parkies in Edegem. De campagnevideo circuleert op de social media en de lokale politie organiseert regelmatig controles. Hier bovenop voorziet de campagne ook terreinacties om festivalgangers te sensibiliseren. Zo trekt het BOB-animatieteam op donderdag 27 juli samen met een Assuralia-delegatie naar het Parkies muziekevent in Edegem. Daar staat Gers Pardoel op het podium. Andere acties volgen op 8 augustus in Sint-Niklaas, 10 augustus in Boussu en 16 augustus in Vilvoorde.

Grote rockfestivals, stadsfestivals, lokale muziekoptredens, dorpsfeesten … muziek en feesten staan garant voor fijne zomeravonden met vrienden. Daar hoort meestal ook een drankje bij. En dat kan geen kwaad als de man of vrouw die met de auto de anderen naar het feestgebeuren brengt niet drinkt. “Wie rijdt, drinkt niet” zoveel is duidelijk! De bijkomende campagneslogan luidt “BOB redt levens” en dat mag u letterlijk nemen. ​ 

De cijfers en statistieken over de impact van alcohol in het verkeer zijn niet rooskleurig. Het aantal letselongevallen met een bestuurder onder invloed neemt na de covid-periode opnieuw toe. Volgens Vias waren het er 4.224 vorig jaar, 4.224 te veel. ​ De noodzaak om te sensibiliseren en te controleren blijft dus zeer groot. De zomer biedt tal van leuke activiteiten, maar dat plezier kan enkel gewaarborgd worden door verantwoordelijk gedrag: er altijd voor zorgen dat je veilig terug thuis geraakt. De BOB-campagnes blijven een must om iedereen daaraan te herinneren.

Bijna 20 jaar is Assuralia, de federatie van verzekeraars, een trouwe partner van de BOB-campagnes. Oorspronkelijk bestond die BOB-campagne enkel tijdens de eindejaarsperiode. Mede op initiatief van de verzekeraars trekt Bob ook steevast de aandacht tijdens de zomermaanden, met acties op festivals, aan zee of tijdens supportersbijeenkomsten (EK en WK). In de toekomst plannen de BOB-partners (Vias, de Belgische Brouwers en Assuralia) een ‘always on’ aanpak, waarbij het probleem ‘drinken en rijden’ meermaals per jaar in de kijker komt, telkens met andere doelgroepen. Mogelijk kunnen ook de gewesten en andere actoren op het terrein van de verkeersveiligheid die nieuwe aanpak helpen versterken, benadrukt Assuralia.

Barbara Van Speybroeck, directeur communicatie van Assuralia:​​​​​​​

“Preventie, risico’s voorkomen, zit in het DNA van de verzekeraars. Talrijke initiatieven van de verzekeringsondernemingen illustreren dat. Samen steunen ze ook de BOB-campagne om het hoge aantal letselongevallen gelinkt aan alcohol te helpen reduceren. Onze aanwezigheid de volgende dagen en weken op rockfestivals en Parkies-concerten is ontegensprekelijk van groot belang. Feestende mensen op een aangename manier sensibiliseren voor een veilige rit naar huis, dat doen we meermaals deze zomer. Op donderdag 27 juli zijn BOB en Assuralia in Edegem”.

Meer info over de campagne: ​ www.bob.be

Peter Wiels

Peter Wiels

Press & Communication

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.