De verzekeraars sturen Bob naar de zomerfestivals

Na twee jaar met covid-beperkingen belooft het een feestelijke zomer te worden. Feesten is prima, maar drinken en rijden gaan niet samen, beklemtonen Vias, de Belgische Brouwers en Assuralia. De zomercampagne “Deze keer ben ik Bob” vraagt iedereen om zijn verantwoordelijkheid te nemen. Twee nieuwe Bob-ambassadeurs, Celine Van Ouytsel en Adrien Devyver, dragen de campagne mee uit. Deze gaat gepaard met een online-wedstrijd en de aanwezigheid van een Bob-animatieteam op maar liefst 7 festivals.

Bob-ambassadeurs met uitstraling

Twee bekende tv-figuren engageren zich deze zomer als Bob-ambassadeur: Miss België 2020 & presentatrice Celine Van Ouytsel (o.a. Play4) en Adrien Devyver (Rtbf). Zij ontwierpen, samen met professioneel designer Tijs Van Impe, elk een exclusief Bob t-shirt. De truitjes worden in een zeer beperkte oplage verloot via een wedstrijd op Bob.be en door animatieteams op 7 grote festivals. Hun deelname bewijst dat wie op een bepaald event Bob is zich net zo hard kan amuseren als alle andere deelnemers aan het feest. Alle grote events hebben tegenwoordig een mooi aanbod van mocktails en alcoholvrije bieren.

Festivalacties van Brussel tot in Verviers

Het Bob-team maakt deze zomer zijn opwachting op Couleur Café (Brussel), Francofolies (Spa), Suikerrock (Tienen), Dranouter, Lokerse Feesten, Summer Music Festival (Boussu) en Fiesta City (Verviers). Op enkele van deze festivals zullen ook de Bob-ambassadeurs actief deelnemen aan de nodige sensibilisering van de feestvierders. Wie zich engageert Bob te zijn en negatief blaast bij het animatieteam komt in aanmerking voor het fameuze t-shirt. Wie naast de unieke creatie van Celine of Adrien grijpt, maakt kans op andere gadgets, vriendelijk aangeboden door de verzekeraars.

Verzekeringen en preventie

Als sponsor van de Bob-campagne mikt Assuralia samen met zijn leden, de verzekeringsondernemingen, en alle verkeersveiligheidsorganisaties die Bob een warm hart toedragen op een extra laag preventie en op een duurzame gedragswijziging.

Hein Lannoy, ceo van Assuralia:

“Drinken en rijden gaan niet samen, zeker niet als je mensen vervoert na een leuk festival, een toffe barbecue of een ander feestje. De insteek van de campagne onderlijnt dat iedereen Bob kan zijn; het hoeft niet steeds dezelfde persoon te zijn die vrienden of familie veilig naar huis brengt. Verkeersveilig gedrag breed aanmoedigen en met ludieke acties duizenden festivalgangers sensibiliseren, daar werken de verzekeraars graag aan mee!”

Naast sensibilisering en preventie is ook handhaving nodig. De Bob-campagne krijgt dan ook de volle steun van de politie. De eerste golf alcoholcontroles gaat van start op 4 juni en tijdens het weekend van 24 tot 27 juni volgt een intensief controleweekend.

Met de campagne ‘Deze keer ben ik BOB’ willen de vzw Belgische Brouwers, Assuralia en Vias institute met de steun van de federale en de lokale politie actief bijdragen tot het verminderen van het aantal slachtoffers van dronken chauffeurs.

Peter Wiels

Peter Wiels

Press & Communication

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.