Federatie van verzekeraars trekt nieuw jasje aan

Assuralia, lanceert nieuwe stijl en nieuwe website voor alle sector- én consumenteninformatie rond verzekeringen.

Assuralia is al meer dan 100 jaar de stem van de verzekeringssector in België. 90 leden vertegenwoordigen 99% van het incasso in schade- en levensverzekeringen in België. En net zoals de verzekeraars van wie ze de belangen vertegenwoordigt moet ook de federatie constant in beweging blijven om relevant te blijven in de wereld die haar omringt. Daarom geeft Assuralia zichzelf een volledige nieuwe make-over die gepaard gaat met een opgefrist logo én een hedendaagse huisstijl.

Hein Lannoy – CEO van Assuralia “Met een vernieuwde huisstijl willen we onze communicatie extra kleur geven. Met als doel het maatschappelijke belang van de verzekeringssector op een krachtige, herkenbare en laagdrempelige manier over te brengen naar alle stakeholders van de federatie.” ​

Een nieuw logo en een nieuw visueel concept

Als startpunt koos de federatie voor een moderne en eigentijdse make-over van het vroegere logo, alsook om de hoofdletter uit het logo weg te laten. Een bewuste keuze legt CEO Hein Lannoy uit “Hiermee willen we de toegankelijkheid van de sector verhogen en de afstand tussen verzekeringsmaterie en consument verlagen. Verzekeringen kunnen soms overkomen als serieuze kost, door de hoofdletter weg te laten willen we laagdrempeliger overkomen.”

Naast het logo vinden we een grafisch element, opgebouwd als een celstructuur, dat ook de basis zal vormen van de nieuwe huisstijl.

Hein Lannoy “We visualiseren nu beter waar Assuralia als beroepsfederatie voor staat, een organisatie die geen eiland op zich is maar voortdurend interageert met haar leden, politici, opiniemakers, pers, consumenten, belangengroepen enz. Een levende entiteit dus, die als kenniscentrum voortdurend groeit en zich aanpast aan de maatschappij.”

Deze dynamische celstructuur (of Voronoi-patroon) komt terug in het logo maar ook op andere communicatiedragers van de federatie.

Assuralia.be: één portaal met al het verzekeringsnieuws, voor consument en professionelen in de sector

Een nieuw logo en een nieuwe huisstijl vragen ook om een nieuw digitaal portaal dat informeert en sensibiliseert op maat van de doelgroepen.

Assuralia koos ervoor om de website volledig terug op te bouwen vanuit de noden van de consument en de (verzekering)professional. De gloednieuwe assuralia.be site groepeert via één portaal alle informatie over verzekeringen en sectorgerelateerde informatie en nieuwsberichten. Hiermee komt ook een einde aan de aparte consumentenwebsite abcverzekeringen.be.

Consumenten vinden vanaf nu nuttige en behapbare informatie per verzekeringstak ingedeeld in thema’s met bijhorende handige checklists en brochures. Zo bevat de site onder meer een interactieve module om slachtoffers van een ongeval te helpen de juiste verzekeraar aan te spreken, een brochure om je verzekeringen up-to-date te houden, checklists voor wie op reis gaat of alleen gaat wonen…

Verzekeraars, tussenpersonen, studenten, journalisten, onderzoekers en éénieder die iets opzoekt over de sector kunnen terecht op assuralia.be voor jaarverslagen, sectorpublicaties, conventies, studies en cijfers en andere relevante content. ​

Hein Lannoy concludeert “Met de nieuwe huisstijl en website richten we de blik op de actualiteit maar ook op morgen, want in deze wereld vol uitdagingen willen we als sector mee constructieve antwoorden bieden, met een pragmatische aanpak en voortaan ook vergezeld van een duidelijk herkenbare visuele identiteit.”

 

 

Assuralia telt meer dan 75 medewerkers met een stevige expertise in verschillende domeinen (digitaal, CSR, Europese zaken) en binnen de belangrijkste verzekeringstakken. De federatie heeft een eigen opleidings- & kenniscentrum en coördineert daarnaast de werking van verschillende satellietorganisaties. Assuralia heeft sinds deze week ook een nieuwe stek, in het hartje van Brussel, in het Phoenix gebouw vlak bij het Noordstation.

Meer info over de visie en missie van Assuralia, klik hier. ​

Barbara Van Speybroeck

Barbara Van Speybroeck

Communication Director

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.