Hans De Cuyper herkozen tot voorzitter van Assuralia

De Algemene vergadering van Assuralia, de beroepsvereniging van verzekerings-ondernemingen, heeft op 21 februari 2018 Hans De Cuyper (CEO AG Insurance) herkozen tot voorzitter. Zijn mandaat loopt tot februari 2020.

De Algemene vergadering van Assuralia, de beroepsvereniging van verzekerings-ondernemingen, heeft op 21 februari 2018 Hans De Cuyper (CEO AG Insurance) herkozen tot voorzitter. Zijn mandaat loopt tot februari 2020.

Hans De Cuyper (49) studeerde wiskunde en actuariaat aan de KU Leuven en heeft een Executive MBA van de Vlerick Management School. Hij bekleedde leidende functies bij ING Insurance in België en binnen de groep Ageas, waar hij tot 2013 CEO was van Maybank Ageas Holdings in Kuala Lumpur. Sinds oktober 2015 is hij CEO van AG Insurance. Hij is lid van de Raad van bestuur en het Uitvoerend comité van Assuralia, waar hij tevens achtereenvolgens voorzitter van de Commissie Risk & Finance en de Afdeling Leven was.

Hilde Vernaillen (50) werd herkozen als ondervoorzitter van Assuralia. Zij is CEO en voorzitter van het directiecomité van de P&V Groep. Zij studeerde Toegepaste Economische Wetenschappen aan de KU Leuven. Zij is werkzaam voor de P&V Groep sinds 1990, eerst bij de bankpoot (CODEP dat later Nagelmackers werd) en vanaf 2002 bij de verzekeringsmaatschappij.

Zij is voorzitter van ICMIF (International Cooperative and Mutual Insurance Federation). Tot voor kort was zij ook voorzitter van AMICE (Association of Mutual Insurers and Insurance Cooperatives in Europe). Bij Assuralia is zij lid van de Raad van bestuur en het Uitvoerend comité. Zij is tevens voorzitter geweest van de Afdeling Brand en Zaakschade.