Nieuwe directeur communicatie voor Assuralia

Wauthier Robyns, woordvoerder van Assuralia, de beroepsvereniging van verzekeringsondernemingen, nadert stilaan de pensioengerechtigde leeftijd. Wanneer hij begin 2022 afzwaait zal hij ongeveer veertig jaar het gezicht geweest zijn van de verzekeringen in België.

Zo snel zal Wauthier Robyns de sector evenwel niet verlaten, want vanaf volgende maand al neemt hij voor vijf jaar het mandaat op van vertegenwoordiger van de financiële sector in het Europees Economisch en Sociaal Comité, een opdracht die hij al eerder met verve heeft ingevuld.

De alom bekende woordvoerder opvolgen en het communicatiebeleid van Assuralia nieuwe wegen laten inslaan, is een hele uitdaging. Assuralia is dan ook verheugd dat Barbara Van Speybroeck heeft ingestemd om die uitdaging aan te gaan.

Barbara Van Speybroeck is al meer dan 10 jaar actief in verschillende communicatiefuncties bij bpost waar zij sinds 2015 ‘Head Group Communication and Spokesperson’ is.

Zij behaalde een Master in de Rechten aan de KULeuven en een Master in General Management aan de Vlerick Business School, opleidingen die haar vooral motiveerden om met argumenten en een verhaal te overtuigen.

Zij gaat aan de slag bij Assuralia vanaf 1 december als directeur Communicatie met de ambitie om de positieve uitstraling van de sector te versterken.

Barbara Van Speybroeck: “Na fantastische en leerrijke jaren bij bpost ben ik klaar voor deze nieuwe uitdaging, die ik met enorm veel zin aanga binnen enkele weken”.

Hein Lannoy, gedelegeerd bestuurder van Assuralia: “Ik ben bijzonder dankbaar en verheugd. Dankbaar ten aanzien van Wauthier voor zijn jarenlange inzet en loyaliteit voor de sector. Als geen ander beheerst hij de kennis en de kunst om het verzekeringsgebeuren aan het grote publiek uit te leggen. Verheugd om met Barbara een nieuwe generatie te kunnen aankondigen die van externe communicatie meer dan ooit het speerpunt van de vereniging zal maken.”

Barbara Van Speybroeck “Als beroepsvereniging heeft Assuralia een cruciale communicatieopdracht naar haar leden toe, dat zal onze prioriteit blijven maar ik kijk er ook naar uit om veel breder te gaan. Er is ruimte om die communicatiemissie te verbreden naar het grote publiek toe: mensen komen immers continu in contact met de verzekeringswereld, vaak op zeer uitdagende momenten zijn ze op zoek naar de juiste informatie. Het maatschappelijke belang van Assuralia ligt ook daar: aantonen dat de verzekeringswereld dicht bij de mensen wil staan en altijd klaarstaat, ook op moeilijke momenten.”