Nul op! De verzekeraars bedanken BOB

De verzekeraars ondersteunen via hun beroepsvereniging Assuralia de nieuwe Bob-eindejaarscampagne die zij voeren in samenwerking met de Belgische Brouwers, het BIVV en de drie gewesten.

De verzekeraars ondersteunen via hun beroepsvereniging Assuralia de nieuwe Bob-eindejaarscampagne die zij voeren in samenwerking met de Belgische Brouwers, het BIVV en de drie gewesten. De slogan luidt ‘Nul op? Bedankt, BOB!’. Alle partners zullen die boodschap verspreiden via baanaffiches, raamaffiches, bussen van De Lijn en de MIVB, een animatiefilmpje en terreinacties op diverse kerstmarkten.

Verschillende autoverzekeraars zullen de Bob-campagne versterken door hun klanten met ‘nul op’ te bedanken via gepersonaliseerde slogans, affiches, banners en – een première voor deze campagne – digitale Bob-wenskaarten. Zij zullen ook de Bob-wedstrijd helpen promoten, waarbij elke week meerdere bestuurders in de prijzen zullen vallen en door hun verzekeraar in de bloemetjes worden gezet. Meer info: www.bedanktBob.be

Behalve de verzekeraars krijgen ook de steden en gemeenten de kans de Bob-eindejaarscampagne een eigen, lokale tint mee te geven.

Kerstmarkten en controles

De volgende weken vinden in het hele land kerstmarkten plaats. Via de organisatoren en de betrokken stad of gemeente worden zij dit jaar uitgenodigd om extra aandacht te besteden aan Bob. Een aantal grote kerstmarkten hebben hun medewerking al toegezegd, zoals Antwerpen, Brussel, Brugge, Gent, Dinant, Luik en Malmedy.

Elke Bob-campagne voorziet ook een stevig luik handhaving. Zo plant de politie in het weekend van 13 tot 15 januari een alcoholcontrole-marathon. Wat betreft de controles in de lokale zones, heeft de politie alvast aangekondigd om op korte tijd plaats te vatten op meerdere plaatsen zodat het ontwijken ervan moeilijker wordt. De pakkans zal deze winter dus groter zijn dan ooit.

Meer info: www.ABCverzekering.be, de consumentenwebsite van Assuralia, geeft inzicht in de gevolgen van drinken en rijden op verzekeringsvlak.

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.